onsdag 18 maj 2011

Utredning

Det är vad det här är. En utredning, påminnelse och väg ut. Jag skriver för att fortsätta framåt, att släppa och gå vidare, men även för att minnas. Det finns fortfarande frågetecken kvar. Jag har fortfarande inte hittat förklaringar till allt. Det som rör till tillvaron mest just nu är en ångest kopplad till att gå ut samt att jag låser mig om jag inte är ensam hemma.

Att låsa mig om jag inte är ensam är något som ställt till det i mina senaste två förhållanden. Innan dess vet jag inte hur aktiv den biten har varit. Fram tills december hade jag fullt upp på kvällarna med att sy, pyssla och baka men när jag fick någon att bo ihop med igen försvann all ork, den räcker som mest till att vara. Förlamande energibrist. Känner mig som en urvriden tvättsvamp, lite som att jag läcker ork.